[Cronica de film] Jackie

Si-am fost sa vedem filmul Jackie.
Let me just say this from the start, daca nu sunteti prea in tema cu anii ’60 in SUA sau cu viata familiei Kennedy nu o sa intelegi mai nimic din filmul asta! Ca JFK a fost impuscat stie toata lumea (cred), dar o sa va gasiti intrebandu-va cine e X sau Y, iar filmul nu o sa va ajute deloc.

Filmul urmareste drama uneia dintre cele mai indragite Prime Doamne a Statelor Unite ale Americii, Jacqueline Kennedy, pe parcursul a cateva zile dupa asasinarea președintelui John F. Kennedy.
Stiati ca au mai fost si alti presedinti americani asasinati? Eh bine, in probabil cele mai dificile momente, Jackie a reusit sa ia acele deciziile care au facut ca poporul american si intreaga lume sa il tina minte pe J.F. Kennedy for years to come.

Basically, filmul este o mare poveste in poveste in poveste si asta este singura sursa de dinamism. Filmul incepe odata cu sosirea unui jurnalist in casa in care locuia Jackie la ceva timp dupa moartea sotului ei. Fosta Prima Doamna se deschide mult in fata acestuia, ii spune povesti din culisele impresionantei Case Albe, ii impartaseste trairile sale dintre cele mai intime si ii arata o fata total necunoscuta de catre poporul american. Toate acestea ar fi rezultat intr-o poveste extraordinara…daca ziaristul ar fi avut voie sa publice vreunul din momentele ei de slabiciune, sau sa scrie despre momentele cand era nevoita sa zambeasca artificial sau despre faptul ca era o fumatoare cam inraita.

Asadar avem, pe de-o parte povestea a ceea ce ar fi putut sa iasa in urma interviului, ce a iesit de fapt in urma interviului si flashback-urile cu ce s-a intamplat de fapt.

Cu toate ca nu m-a impresionat cu nimic filmul asta, cu siguranta o sa ia niste premii Oscar. Cel putin Natalie Portman sigur ia ceva! E total altfel fata de toate celelalte roluri ale ei si, cel mai important, Jackie ii iese la perfectie. Dupa ce vedeti filmul, aruncati-va un ochi aici sa vedeti cat de mult a studiat-o pe Jacqueline Kennedy si cat de identica este interpretarea ei!

Un alt motiv pentru care sunt sigura ca Jackie este un film care va fi laudat la Oscaruri, este acela ca americanii au o cultura aparte pentru presedintii lor. Ii studiaza, ii stiu in ordine cronologica si mai mult decat atat, acel eveniment nefast face parte din istoria lor, inca vorbesc despre asta, apar mereu noi piste in unele teorii ale conspiratiei, iar familia Kennedy nu a iesit nici acum de sub lumina reflectoarelor. E normal ca filmul sa aiba mult succes peste ocean, la noi, in schimb, nu cred ca va prinde. Mai ales ca nu are nicio introducere, ori stii povestea familiei si esti captivat de culise, ori nu o stii si iesi de la film plictisit…

Filmul Jackie intra din 13 ianuarie in cinematografe si este distribuit de RoImage.

Lasă un răspuns