Adopta un film romanesc Minte-ma frumos in Centrul Vechi

[Cronică de film] Minte-mă frumos în Centrul Vechi

Şi-am fost să vedem în avan-avan-premieră (ştiu, sunt o modestă) noul film românesc, pe-al său nume Minte-mă frumos în Centrul Vechi.

Vă povesteam într-un articol trecut că în cazul acestui film mi-a atras atenţia în primul rând numele. Gulia şi Centrul Vechi au o relaţie specială, pentru că după ce apuci să lucrezi vreo 4 ani pe acolo n-ai cum să nu fii total vrăjit, iar sentimentul este foarte dubios. Pe de-o parte îmi place mult Centrul Vechi pentru nebunia, varietatea oamenilor şi pentru că se poate întâmpla absolut orice, pe de altă parte nu îl suport fix din aceleaşi motive!

Din start am zis că „minţitul frumos” nu avea cum să se întâmple în altă parte decât în Centrul Vechi, acolo este raiul falsităţii, snobismului şi ambalajelor frumoase. Nu avea cum să fie „Minte-mă frumos în Chitilisboug”! Ce naiba să minti? Eşti în Chitilisbourg!!!

Dar de fapt chestiunea este mult mai profundă…

Minte-mă frumos în Centrul Vechi spune povestea a cinci tineri actori ce pregătesc un spectacol într-un teatru …de unde credeţi? …..din Centrul Vechi. Doru, Dora, Lucy, Alecu şi Freddy alcătuiesc un armonios pentagon amoros (cred că numa-n Centru Vechi poate fi un PENTAGON amoros!!!). Dora şi Lucy sunt îndrăgostite de Doru, dar Doru e îndrăgostit de păcănele (sportul preferat din Centrul Vechi, după alcool, evident). Alecu e îndrăgostit de Dora, dar se mulţumeşte cu Lucy. Lucy se mulţumeşte cu toţi, dar Freddy… chiar: pe cine iubeşte Freddy? Că doar nu pe Antonio, sufleurul trupei… Un singur lucru e cert: cămătarii nu-l iubesc deloc pe Doru, mai ales când e în joc onoarea brandului Marlon. Noroc cu Toni, care, deşi au trecut 3 ani de la „Minte-mă frumos”, nu şi-a pierdut talentul de hacker. Şi cum Oana, soţia lui, şi-a pus în minte să-i năşească pe Dora şi Doru, Toni mai loveşte o dată. Cum era de aşteptat, cel lovit va fi chiar Toni. Norocul lui că ştie să se facă de râs ca nimeni altul.

V-am ameţit?
E bine că am soluţia!

Minte-mă frumos în Centrul Vechi, o comedie nebună şi îmbârligată, se lansează în cinematografe pe 1 aprilie.

Minte-ma frumos in Centrul Vechi

Regizat de Iura Luncașu, filmul reunește nume tinere ale scenei teatrului românesc: Pavel Ulici, Nicoleta Hâncu, Antoaneta Zaharia, Marius Damian, Sorin Miron, Alexandru Unguru, Aida Economu, Diana Roman, dar și nume cunoscute și apreciate din lumea filmului: Coca Bloos, Adriana Trandafir, Emilian Oprea şi George Pişteranu. Alături de ei apar și vedete tv, precum Viorel Lis, Codin Maticiuc şi Virgil Ianţu.

“Minte-mă frumos în Centrul Vechi” este produs de Fundația Teatrul Contemporan. Producători: Adrian Lustig și Cristina Dobrițoiu. Scenariul este semnat de Adrian Lustig, imaginea – Andrei Băltărețu.

Această nouă producţie este genul ăla de film care o să mulţumească toată gaşca de prieteni! Gigel e împăcat că e cu acţiune, Ionel se bucură că e comedie, Esmeralda e în lacrimi că e romance, iar pe Popica îl manancă în palmă că a vazut păcănele.

În plus, filmul ăsta ne arată încă o dată că Bucureştiul e frumos, băi nene! În afară de cadrele faine de pe străzi şi din Centrul Vechi, sunt o mulţime de panorame from above, ca să zic aşa. Să zbori deasupra oraşului, uite o chestie la care nu te gândeşti când mergi la film.

Vă ziceam că filmu ăsta are de toate pentru toţi. La capitolul comedie stă foarte bine. Pe lângă poantele uşurele are şi câteva faze bine construite. Şi mai are ceva, l-aş numi „luatul personajelor la mişto prin melodii”.
O să vă prindeţi la ce mă refer când vedeţi filmul. Până atunci las melodia asta aici (wink – wink):

După ce am văzut filmul ăsta deja de două ori, îmi permit să fiu un mini Ben Affleck şi să zic că Minte-mă frumos în Centrul Vechi este un film pentru spectatori, nu unul pentru critici. O să te distrezi, o să trăieşti alături de personaje, o să simţi cum creşte tensiunea şi suspansul, o să râzi din nou, o să mai râzi putin, o să râzi ceva mai tare….dar nu căuta logica!
E un film uşurel (chiar dacă pentagonul amoros te va ameţi puţin), un film numai bun să îl vezi şi să te relaxezi după o săptămână grea.
Are un stil uşor şcolăresc, dar eu zic că asta face parte din farmecul acestui film.

Aşa că din 1 aprilie vă invit să luaţi cu asalt sălile de cinema şi să susţineţi şi voi filmul românesc!