[Cronică de film] Destroyer / Capcana

Duminică o vedeam la tv în filmul Batman Forever (1995), iar luni am văzut-o în Destroyer / CapcanaNicole Kidman, femeia care îmbătrânește doar cu ajutorul machiajului.

Incredibilă transformarea prin care a trecut actrița pentru a da naștere acestui personaj plin de furie, cocoșat de propriile decizii și epuizat fizic și emoțional – polițista Erin Bell.

Îmi plaaac filmele care „abuzează” de flashback-uri, care împletesc mai multe planuri narative și care par să spună mai multe povești complet separate. Așa că m-am bucurat să văd că și Destroyer / Capcana este unul din ele! Când crezi că te-ai prins de firul cronologic al evenimentelor și, deci, de întreaga însemnătate a poveștii, zbang! vine finalul și îți zguduie neuronii!

Ideea filmului este cam așa: doi polițiști pornesc într-o operațiune undercover, daaar problema este că ei încep ușor, ușor să se „aclimatizeze” prea bine noului mediu. N-a fost nevoie de mult, ci doar de o singură decizie greșită pentru ca totul să se ducă de râpă. Așa a ajuns Erin dintr-o agentă de poliție care dovedea mult potențial, o persoană de nerecunoscut, cuprinsă de remușcări, acaparată de furie și frustrare și chinuită în permanență de gânduri și amintiri din trecut.

Pe lângă flashback-urile care ne ajută să înțelegem mai bine povestea personajului principal, am apreciat foarte mult și ritmul în care se desfășoară acțiunea. Povestea prinde contur destul de încet, tensiunea se acumulează treptat, suspansul vine tiptil, tiptil, numai bine cât să ai timp să analizezi fiecare acțiune și să faci câteva posibile scenarii a ceea ce va urma. Nu te chinui prea tare, tho. Nu o să nimerești finalul!

Dacă nu v-am convins nici cu povestea emoționantă a lui Erin, nici cu flashback-urile, vă mai spun doar că avem un bunoc în film! Și e român! Pe-al lui nume Sebastian Stan.

Filmul Destroyer / Capcana intră din 25 ianuarie în cinematografe și este distribuit de Ro Image.