[Cronică de film] Banditul Whisky

Reformulez, rearanjez și reiterez: filmul ăsta e cea mai mare și mai plăcută surpriză a începutului de an! „Banditul whisky”, un film european, produs în Ungaria, cu o acțiune ce are loc puțin în România și majoritar în Ungaria, este (din punctul meu de vedere) cea mai tare apariție cinematografică a începutului de 2018!

Pe la începutul anilor 90, un hoț era cel mai popular om din Ungaria. Spărgea oficiu poștal după oficiu poștal și, mai apoi, bancă după bancă, fără victime, fără complicații, cu o strategie și într-o așa manieră încât ajunsese să fie aplaudat și considerat un Robin Hood modern. După 27 de bănci, câteva sute de mii de dolari furați și ani buni de răsfăț, este prins! Stă la inchisoare 12 ani, până în 2012, iar acum trăiește din olărit  și a ajutat la realizarea unui film despre viața lui.

Numele lui real este Attila Ambrus și pe cât de interesantă și palpitantă este viața lui, pe atât de mișto este și filmul „Banditul whisky”! Acțiunea începe pe când Attila era un mic copil aflat în grija bunicii într-un sat din Ardeal. Avea de pe atunci mici apucături cleptomane și overall oricum nu era cel mai cuminte copil. Anii au trecut și a fost nevoit să treacă granița ilegal în Ungaria. Odată ajuns aici, a vrut să își înceapă noua viață așa cum zice la carte: acte, loc de muncă, salariu. Toate lucrurile erau împotriva lui și nici ei nu erau mai breji la capitolul birocrație, așa că singura metoda de a fi în legalitate era … să comită o ilegalitate! Și de aici a început totul!

Deși, evident, ceea ce făcea el nu era nici corect, nici legal și nici moral, el a reușit cumva să se câștige simpatia oamenilor, iar filmul reușește să transmită chestia asta foarte bine! Personajul lui Attila Ambrus, jucat de Bence Szalay, ne-a devenit rapid simpatic, și nu pentru că ne fusese prezentată la începului filmului copilăria sa nu tocmai fericită, ci strict pentru felul său de a fi.

O să descoperiți un hoț mișto, cu un simț al umorului aparte, carismatic, hotărât, corect (într-un fel), pasionat de călătorie (adică serios, cum să nu apreciezi faptul că din banii furați a reușit să vadă cele mai mișto locuri din lume?! Avem atâtea exemple la noi în peisaj..). Mai mișto e faptul că am descoperit apoi că Attila chiar așa este! Deși am râs copios pe toată durata filmului, nimic nu se compară cu sesiunea de Q&A care a urmat. A arătat cât de spontan, amuzant, mândru și deschis este Attila Ambrus, Banditul Whisky. Și nu, n-are cont în bancă!

Hai că nu mă mai pot opri din vorbit… v-ați prins! Neapărat să mergeți să vedeți filmul „Banditul whisky”! Intră din 26 ianuarie în cinematografe și este distribuit de Taylor Projects.

Have fun!

PS. dacă mai aveți nevoie de încă un motiv să mergeți să vedeți filmul ăsta (vorbesc aici cu fetele), aflați că actorul principal e cam yum! Cam foarte 🙂