M-am întors în clasa a 3a să particip la Ora de Educație Rutieră

Păi când eram eu într-a 3a desenam gărgărițe și lipeam bobițe colorate pe foi de hârtie să fac artă modernă. Pe stradă nu trecea nicio fată verde, iar telefonu’ încă avea disc și mobilitatea lui depinde de lungimea firului.
Acum copiii din clasa a 3a au aifeonul în buzunar și pe bancă o gumă de șters în formă de aifeon. Peste câteva caiete tronează ultimul volum din Harry Potter, iar la ora poate veni chiar domnul polițist să le vorbească despre regulile de circulație.

În clasa întâi mie mi-a fost încredințată Mirela.
What’s a „Mirela”?
Well, e o creatură tare interesantă, născuta la 2 zile după mine, care reușește să se lovească chiar și de lucruri invizibile.
Pe vremuri, chiar dacă eram în clase diferite, eu trebuia să mă duc și să mă întorc la și de la școală cu Mirela. Pentru că știam să traversez strada și eram mai atentă, sau cel puțin așa considera mama ei. Opt ani de zile am tot traversat-o străzi, bine, n-am reușit să o feresc și de impactul cu stâlpul, dar probabil nimeni n-ar fi putut și oricum asta e altă poveste. Probabil am fi continuat și acum să fim siameze dacă nu intram la licee diferite și mereu cu orare pe dos.

Copiii de azi nu au o Gulie responsabilă care să îi traverseze străzi și să îi aducă întregi acasă (bicăz, well, I have a life), așa că participă la Ora de Educație Rutieră!

Ora de educaţie rutieră” durează 50 de minute si este susţinută de către echipe formate din 3 studenţi ai Facultăţii de Psihologie, împreună cu un agent de poliţie, plus învăţătorul clasei. Elevii învață câteva semne de circulație și reguli esențiale care să le permită să se adapteze cu ușurință condiției de pieton și să evite accidentele. Fie că se deplasează pe jos, cu bicicleta sau sunt pasageri în autoturisme, copiii sunt participanți activi la trafic și pot contribui la propria siguranță, dar și a celor din jur.

Organizat de Asociaţia EDIT şi Asociaţia Împreună Pas cu Pas, proiectul îşi propune să promoveze importanţa respectării regulilor de circulaţie rutieră şi de asemenea să tragă un semnal de alarmă cu privire la consecinţele nerespectării acestora.

Aflat la a treia ediţie, proiectul “Ora de educaţie rutieră” a pornit de la un studiu care arată o situație îngrijorătoare, în 2015, din 3000 de elevi de clasa a 3a:

  • 35% nu ştiu cum pot recunoaşte un poliţist
  • peste 37% nu ştiu când trebuie să se adreseze organelor de poliţie
  • 70% ştiu care sunt cele două culori pentru semaforul destinat pietonilor
  • 81,6% cunosc semnificaţia termenului de “pieton”

Anul acesta “Ora de educaţie rutieră” ajunge în 60 de școli din București și sunt implicate numeroase persoane, peste 300 de învăţători, 50 studenţi şi 30 de poliţişti locali.

Astăzi am participat și eu la o astfel de oră și trebuie să recunosc că m-au uimit puțintel copiii. Cu siguranță știu mai multe reguli de circulație decât știam eu la vârsta lor și sunt mai ancorați în realitate decât eram noi pe vremuri.
Un astfel de proiect nu poate decât să vină la marele fix într-un oraș din ce în ce mai aglomerat și mai agitat, în care nimic nu mai este la doar doi pași distanță, ci poate la doi pași și-o trecere de pietoni distanță!

 

Organizatori: Asociaţia pentru Educaţie, Dezvoltare şi Implicarea Tineretului şi Asociaţia Împreună Pas cu Pas;
Parteneri: Primăria Municipiului Bucureşti prin PROEDUS – Centrul de Proiecte Educaţionale şi Sportive, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, Poliţia Locală a Municipiului Bucureşti,  Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei şi Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Universităţii Bucureşti;
Sponsori: Bucureşti Mall, Autonom Grup şi Rainbow International Distribution.

Lasă un răspuns